Studio: Cove - Wittenberg by Cove, Plantage, Amsterdam, Cove

Wittenberg by Cove Plantage | Central Amsterdam

Become an honorary Amsterdam resident with an address in one of the city’s most desirable districts and a key to your very own 18th-century residence.

Check availability

Select a valid date range to continue. {{availability.minimumStayValidation}}
Invalid promocode
Error loading datepicker

Want 10% or more off every stay?

Get the best prices on our apartments, instantly. Plus extra perks and exclusive opening offers.

For more details, see our privacy policy.

  • Live efficiently

    Live efficiently

    Whatever mode you’re travelling in – working, relaxing, socialising or exploring – our versatile apartments are designed to make life work.
  • Work Comfortably

    Work Comfortably

    Set yourself up for a productive day at your apartment’s multipurpose table. With seamless technology and fast Wi-Fi, you’re ready to go.
  • Sleep peacefully

    Sleep peacefully

    Unwind in spacious surroundings, then set the room temperature exactly as you like it before stretching out in your comfortable bed.  
YOUR<br>NEIGHBOUrHOOD: Plantage

YOUR
NEIGHBOUrHOOD: Plantage

A short cycle east of the city centre, Nieuwe Kerkstraat sits within the Plantage district. Famous for its elegant squares and leafy boulevards, Amsterdam’s ‘cultural garden’ is packed with theatres, galleries, museums and parks, yet conveniently close to the thriving business district of Zuidas.

Top FAQs

Due to regulations in Amsterdam since 2024, for stays at Wittenberg by Cove city tax is charged at 12.5% of the room night and must be paid upon arrival.

Where to find us

Wittenberg by Cove
Plantage | Amterdam

Nieuwe Kerkstraat 157, Amsterdam. 1018 VL

Telephone: +31 020 8084080 Email: [email protected]

Reviews

8
Jim D Booking.com August 2025

We truly enjoyed it...

Positive: Was a great place to stay for our holiday - easy walk to downtown / public transport. Nice bathroom facilities and stocked kitchenette. Negative:...
Response from Management
Dear Jim D, Thank you so much for sharing your experience with us! We are so excited to hear you have enjoyed your stay and our whole team truly hopes to be able to welcome you back in the future. We also wanted to apologize that the you had experienced some noise disturbance. Indeed, as Wittenberg by Cove is a monumental building, sometimes noise echoes. Please note that our on-site team is prepared to find alternatives and solutions in such cases 24/7. Warm wishes, Ieva & Team Wittenberg
10
Caroline Booking.com August 2025

Parfait...

Positif: Très bel emplacement accessible par tramway facilement, proche d'un supermarché Albert Heijn Très bel appartement avec une décoration design et...
Response from Management
Dear Caroline, Thank you so much for taking your time to share your experience with us! We are so happy to see you have enjoyed it. Please know we are working hard on improving the windows, to make them easier to operate - hopefully, if you decide to visit us again, you will be able to experience the improvements of that. Warm wishes, Ieva & Team Wittenberg
5
Sam Booking.com August 2025

The facilities didn't match the price...

Positive: We liked the staff, the location, the kitchen and the mattress. Negative: The location of the room (1st floor facing reception, plus we were...
Response from Management
Dear Sam, Thank you for sharing your experience with us! We truly appreciate the valuable feedback you were able to provide. Our sincere apologies that we failed to deliver exceptional service and product, which we always strive to do. We will discuss our shortcomings with the team, to not only improve our processes, but also find ways of improving different amenties we offer. Warm wishes, Ieva & Team Wittenberg
10
izabela Booking.com August 2025

Polecam ten obiekt na pobyt w...

Pozytywny: Obiekt zlokalizowany w centrum. Wszędzie było blisko, w zasięgu dwudziestu minut spacerem. Okolica cicha, spokojna i zielona. Apartament czysty i...
Response from Management
Dear Izabela, Thank you very much for taking the time to leave us your wonderful review! We are absolutely elated to see you had such a superb stay with us at the Wittenberg by Cove. It makes us very happy to read you enjoyed many aspects of your stay with us, from the comfort of our bed and friendliness of the team, to our convenient location in the peaceful Plantage neighbourhood. We understand your mention about the air conditioning, unfortunately this is the situation with such a historic building as ours is. We hope the fans we provide in the apartments helped you during the worst of the heatwave. We all wish you the absolute best, and hope to welcome you back to the Wittenberg by Cove soon! Warm regards, Mikael & Team Wittenberg
8
Dongju Booking.com August 2025

여자셋 잘 머물다 가요 쾌적해요...

좋다: 시설깨끗해요 위치도 조금만 걸으면 가고픈곳 갈수잇어요 직원들 착해요~시설좋고 넓고 좋았어요 에어컨도잘되고 한방은에어컨 약하게하면 덜덜덜 소리가 나요. 부정적: 5박동안 청소를안해주심 ㅠ돈을 내야하는건지..4층은3명이상할경우 4층인데 3층까지만엘베가능 캐리어는 작은엘베도...
Response from Management
Dear Dongju, Thank you for leaving us wiht your valuable review! We are glad to see you enjoyed an overall great and comfortable stay wiht us at the Wittenberg by Cove. We are happy to read your enjoyed the convenient location of our property, and the facilities and their cleanliness. We are sorry to hear there was a lack of communication about cleaning. Our housekeeping staff collect trash every day from the apartments, but the weekly deep cleaning takes place after the 7th night. Therefore stays that are not longer than a week do not receive this cleaning service included in their stay. There are cleaning options available for an additional fee, and we are sorry our staff did not properly inform you about these options. Our entire team wishes you all the best, and we hope to welcome you back to the Wittenberg by Cove in the future! Warm regards, Mikael & Team Wittenberg
9
Booking.com User Booking.com August 2025

Très beau logement, confortable. Bien...

Négatif: Une seule fenêtre qui ne s'ouvre que de quelques centimètres. Pas assez pour réellement aérer le logement ou faire de courant d'air s'il fait chaud.
Response from Management
Dear Anonymous, Thank you for leaving us with your valuable review! We are happy to see you had an overall great stay with us at the Wittenberg by Cove. We are extremely glad to read our staff was helpful and pleasant to interact with, and that you felt comfortable throughout your stay. We are sorry to hear you had issues with the warmth in the apartment, unfortunately as you write, our windows do not open a lot, and therefore we provide tower fans in the apartments to combat when it gets hot outside. Our entire team wishes you all the best, and we hope to welcome you back to the Wittenberg by Cove in the future! Warm regards, Mikael & Team Wittenberg
9
CARMEN BELEN Booking.com August 2025

Muy buena experiencia....

Positivo: La ubicación, la tranquilidad, el silencio, y el apartamento tenía todo lo necesario para pasar una buena estancia. Negativo: Que la entrada al...
Response from Management
Dear Carmen Belen, Thank you very much for your lovely review! We are delighted to read you had a great experience staying with us at the Wittenberg by Cove. We are very happy to read you greatly enjoyed our location in the peaceful Plantage neighbourhood, and that our apartments provided you with all the things required for a good stay in Amsterdam. We understand your comment about our check-in time at 4pm, especially for any guests arriving by plane in the morning it can be a long wait to check-in. Unfortunately we are not able to guarantee check-ins earlier due to the added cleaning an apartment requires compared to regular hotel rooms. Our entire team wishes you all the best, and we hope to welcome you back to the Wittenberg by Cove in the future! Warm regards, Mikael & Team Wittenberg
10
Jacob Booking.com August 2025

Perfectly located, perfect for family...

Positive: Everything was perfect. Negative: Drying machine slow to dry.
Response from Management
Dear Jacob, Thank you very much for leaving us with your wonderful review! We are absolutely delighted to we helped you to have a perfect family stay with us at the Wittenberg by Cove. It makes us very happy to learn that you enjoyed greatly the apartment and felt comfortable at the hotel. We are sorry to hear your washing machine had trouble with the drying cycles. Sometimes these combi machines struggle to change settings, but that's why we also have separate dryers in the communal laundry rooms. Our entire team wishes you and your family the best, and we hope to welcome you back to the Wittenberg by Cove in the future! Warm regards, Mikael & Team Wittenberg
10
David Expedia August 2025 Traveled with family

We had a 2-bedroom, 2-bathroom...

We had a 2-bedroom, 2-bathroom family-friendly option. This was a great base of operations, with a nice small kitchenette and laundry. The common area had...
10
Federica Booking.com August 2025

Il personale è attento e cordiale....

Positivo: Il personale è attento e cordiale. L'appartamento è ampio, con tutto il necessario.
Response from Management
Dear Federica, Thank you very much for leaving us your wonderful review! We are absolutely delighted to read you enjoyed your stay with us at the Wittenberg by Cove. We are very happy to hear you enjoyed the apartments, and all their amenities, as well as the friendly service of our team. We are always elated to receive such compliments. Our entire team wishes you the best, and we hope to welcome you back to the Wittenberg by Cove in the future! Warm regards, Mikael & Team Wittenberg

FIND ANOTHER PLACE TO CALL HOME

Join Cove

For more details, see our privacy policy.

Check availability

Select a valid date range to continue. This property has a minimum length of stay of {0} nights
Invalid promocode
Error loading datepicker

Select a property to check availability